Support, hosting & förvaltning

Support, hosting och förvaltning är tre nyckelkomponenter som säkerställer att en webbplats eller webbapplikation fungerar smidigt och effektivt över tid.

Tillsammans säkerställer support, hosting och förvaltning att en webbplats eller applikation är tillgänglig, säker och fungerar korrekt för dess användare.

Support
  • Support innebär att tillhandahålla hjälp och assistans till användare som stöter på problem eller behöver teknisk vägledning.

  • Det kan inkludera att svara på frågor, lösa tekniska problem, ge instruktioner om användning eller felsöka eventuella fel som uppstår.

Hosting
  • Hosting handlar om att lagra och göra en webbplats eller applikation tillgänglig för användare över internet genom att placera dess filer och data på en server.

  • En hostingtjänst tillhandahåller den infrastruktur och de resurser som krävs för att hålla webbplatsen online, inklusive serverutrymme, bandbredd, databashantering och andra relaterade tjänster.

Förvaltning
  • Förvaltning involverar alla aktiviteter och processer som krävs för att underhålla och administrera en webbplats eller applikation över tiden.

  • Det kan inkludera uppdateringar av innehåll, buggfixar, säkerhetsuppdateringar, prestandaoptimeringar, databasadministration, säkerhetskopiering och återställning, samt övervakning och rapportering av webbplatsens prestanda.

Projekt

I många av våra sammarbeten hjälper vi våra kunder med hosting, antingen molnbaserat (Google Cloud, Amazon Web Service, Microsoft Azure, Digital Ocean, m.fl.) eller On-Premise i kundens befintliga infrastruktur.

Ta gärna del av fler av våra cases!

Kontakta oss

Vill du diskutera en idé, utveckla din tekniska plattform eller har tankar om hur du ska börja din digitala resa? Tveka inte att höra av dig.

Vi sitter vid Stadshagen i Stockholm och träffas gärna. Fyll i formuläret eller ring oss på 08-410 99 141.