Vi hade nöjet att hjälpa Svenska Retursystem (SRS) att utveckla en ny webbplats som speglar deras uppdaterade kommunikations- och varumärkesstrategi. Genom att börja med en innehållsworkshop skapade vi en stark grund för designen, vilket resulterade i en modern och användarvänlig sajt. Med nya funktioner och förbättrad struktur, stärker SRS nu sin digitala närvaro och kommunicerar sitt hållbarhetsfokus ännu tydligare.
Teknik
I detta projekt använda vi oss av ett Headless CMS, specifikt StoryBlok, för att hantera innehållet på webbplatsen.
Projektet kom sedan att hostas hos en leverantör som stödjer moderna JavaScript-applikationer.
Projektfaser
Detta projekt följde de klassiska faserna för att orrganisera och strukturera projektet:
Förstudie/kravställning
Wireframes och design
webbutveckling
Förvaltning / Hostning
Läs mer om detta under tjänsten Webbutveckling.
Resultat
Vi har utvecklat en ny sajt för retursystem.se med en sajtstruktur baserad på resultaten från wireframesarbetet. Designen har anpassats till dessa nya wireframes, och vi har implementerat ett användarvänligt CMS som gör det enkelt för kunden att uppdatera sajten. Genom att följa riktlinjerna från både wireframes- och designfasen har vi byggt en webbplats med en tydligt uppsatt sidstruktur. Efter att ha laddat in det innehåll som sammanställts och levererats av kunden har vi framgångsrikt lanserat den nya sajten.